2016. július 3.

J. R. Ward - Megsebzett szerető (Fekete Tőr Testvériség #3)



A sorozat előző részének olvasása után hihetetlenül izgatottan vágtam bele a Megsebzett szerető-be.

Adatok:
 
·        Író: J. R. Ward

·        Cím: Megsebzett szerető

·        Eredeti cím: Lover Awakened

·        Kiadó: Ulpius-ház

·        Év: 2008 (eredeti angol változat: 2006)


Rövid tartalom: Bár Bella nagyon erős vonzalmat érez az egyébként veszélyes és ijesztő Zsadist iránt, első próbálkozásakor a férfi eltaszította magától. Azóta viszont némiképp rosszabb lett a helyzet. A lány ugyanis egy rögeszmés alantas fogságába került. Bella kiszabadulása után a vámpír harcost borító jégpáncél is repedezni látszik. Vajon képes Bella megszabadítani Zsadist-et múltjának démonaitól?


Pozitívumok: Ugyan maga a cselekmény nem eget rengető, a kerekterek viszik hátukon a regényt. Az ikrek (Zsadist és Phury) sokkoló és szívszorító múltja kerül a középpontba, ami sokkal kidolgozottabb, mint amilyen anno Rhage-é volt – összességében ez a rész inkább az érzelmekre hat („Zsadist-nek” nem egyszer sikerült megríkatnia). Ennek ellenére akadtak kifejezetten komikus jelenetek is (lásd termékenységi időszak), Vishous látomása is kíváncsivá tett, illetve imádtam a meglepetést, amit Bella családja (pontosabban a bátyja) tartogat. Sosem volt még ilyen, de a szerelmi háromszög/négyszög se zavart (Sőt! Extrát vitt a történetbe), a lezárás pedig tökéletes volt.


Negatívumok: A könyv eleje valahogy nem nagyon akaródzott elindulni és most minden zavart, ami félbeszakította a főszálat. A John körülötti történések már-már semmitmondónak hatottak, valójában Rehvenge (Bella bátyja) is csak az általa robbantott bomba miatt volt érdekes (az is csak a regény végén). A Marissa-Butch felvezetés (a következő kötethez) sem tetszett – másrészről viszont hiányoltam az előző rész főszereplőinek jelenlétét. Érdekes ellentét... Szerettem volna többet megtudni arról, mégis mi az a „manipulátor”, Mr. O kissé megbolondult, a „kötelező” konfliktus megint nem kellett volna. A VALÓDI dráma (Mr. O merénylete) viszont nagyot ütött.


Karakterek: A kedvencem az ikrek közti kapocs volt. Imádtam Zsadist-et; cuki volt, sebezhető; néha borzasztóan sajnáltam a háttér sztorija és a későbbi kirekesztettsége miatt, máskor pedig dühös voltam rá (bár ez utóbbi nagyon ritkán fordult elő). Eddig őt éreztem a legközelebb magamhoz, ő volt az eddigi legkidolgozottabb szereplő. Phury viszont egy igazi jó testvér volt, önzetlen – ő is abszolút favorit (miatta is sírtam ám!). Belláról csak annyit, hogy őt már korábban is megszerettem. Nagyon jó női karakter!


Kedvenc idézet(ek): Az első Phury önzetlenségéről szól, a második inkább Zsadist személyiségéről. Árulkodó mindkettő.

„Phury letérdelt mellé, és megsimogatta az arcát.
- Én csak érted élek. Ha te meghalsz, nekem nem marad semmim. Teljesen elveszek. Rád pedig itt szükség van.”

„- Te vagy az a férfi, aki én lehettem volna. Benned megvan mindaz, amit én elvesztettem. Becsületes vagy, erős és kedves, és Bellának erre van szüksége. Te majd gondját tudod viselni. Szeretném, ha te viselned gondját - Leengedte a kezét. - Ti ketten szép pár lennétek. Ha te lennél a parancsolója, emelt fővel járhatna. Büszke lenne rá, hogy veled látják együtt. Társadalmilag nem lehetne semmi kifogást emelni ellene. Az elit nem kezdhetné ki.
Phury érezte, hogy a gondolat egyre mélyebben befészkeli magát a lelkébe, és már ösztönné válik benne. De mi lesz az ikertestvérével?
- Ó, istenem... Z! Hogy vagy képes elviselni a gondolatot, hogy én vagyok vele?
Zsadist hangjából eltűnt minden gyengédség.
- Akár te vagy az, akar valaki más, a fájdalom ugyanakkora. Különben is, azt gondolod, nem szoktam már hozzá a szenvedéshez? - Ajka gúnyos mosolyra görbült. - Számomra ez az otthon, testvér. Otthon, édes otthon.”


Magasan a legjobb része a Fekete Tőr Testvériségének, nagyon élveztem! És végre most az Őrzőt sem kellett bevonni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése