2016. december 20.

Elle Kennedy - The Deal-Az üzlet (Off-Campus #1)



Nagyon vártam a Deal olvasását. Nem is volt rossz, de a helyzet az, hogy többet vártam…

Adatok:
 
·        Író: Elle Kennedy

·        Cím: The ​Deal – Az üzlet

·        Eredeti cím: The Deal

·        Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó

·        Év: 2016 (eredeti angol változat: 2015)


Rövid tartalom: Garrett profi hokijátékos szeretne lenni, viszont ahhoz, hogy ne kelljen feladnia álmait, kénytelen javítani a tanulmányi átlagán. Hannah-nak eszében sincs a hírhedt Garrett Grahamet korrepetálni. Ám amikor a fiú üzletet ajánl, miszerint cserébe segít Hannah-nak, hogy megszerre plátói szerelmét, a lány végül rábólint. Csakhogy arra egyikük sem számított, hogy a közösen eltöltött időnek hatására kezdik egészen megkedvelni egymást…


Pozitívumok: Nagyon szerettem a romantikát, a humort (néha hangosan röhögtem), a főszereplők… kábé összes interakcióját. Abszolút beszippantott, izgalmas volt, gyakorlatilag csak akkor tettem le a könyvet, amikor muszáj volt. Örültem annak, hogy viszonylag könnyen egymásra talált Hannah és Garrett; az érzelmesség is oké, még egy olyan rész is volt, amit megkönnyeztem.


Negatívumok: Sok volt a sablon. Van, amikor falra mászom tőlük, van, amikor akár még előnyös is, hát itt valahol félúton volt. A mártírság és a családi dráma például kifejezetten idegesített, utóbbit abszolút erőltetettnek éreztem, nekem abszolút nem jött át. Néha meglepő volt a szleng (az én hibám), valamint nem egyszer bezavart a szemszögváltás. Nem tudom, lehet, hogy én nem tudatosítottam eléggé magamban, hogy váltunk, bár szerintem nem is igazán különült el markánsan a két főszereplő.


Karakterek: Hannah-ra nem térnék ki különösebben, jóban voltunk. Garrett már érdekesebb volt. Egyrészt imádtam a dumáját, még a „sima” narrálást is. Egyébként egy igazi cukorfalat volt (nagyon nem rosszfiú), én elolvadtam tőle.

Kedvenc idézet(ek): Az első tökéletesen leírja, hogy milyen problémám volt Hannah-val és úgy általában a klisékkel. A második pedig csak tipikus a főszereplők között.

„Basszus, még az önzetlenséget is képes vagyok elcseszni!”

„(…) - Mit kérsz a pizzádra?
- Öhm… gombát. Meg hagymát. Meg zöldpaprikát.
- Pont a legunalmasabb feltéteket? – rázom a fejem. – Legyen inkább szalonna, kolbász és dupla sajt.
- Minek kérdezel, ha nem azt rendeled, amit kérek?
- Mert azt hittem, jobb ízlésed van.
- Sajnálom, ha a zöldségek neked unalmasak, Garrett. Majd hívj fel, ha utolért a jól megérdemelt skorbut.
- A skorbutot a C-vitamin hiánya okozza. Napfényt és narancsot nem szokás a pizzára tenni, angyalom.”


Összességében a Deal egy jó könyv. Az olvasása leköt, viszont miután befejeztem, csalódott voltam. Semmiféle katarzist nem éreztem, még csak különlegesnek sem mondanám a sztorit. Kikapcsolódásnak viszont szuper.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése