2016. december 20.

Diana Gabaldon - Az idegen (Outlander #1)



Ahhoz képest, hogy milyen jókat hallottam/olvastam erről a könyvről, sajnos elég csúnyán csalódtam…

Képtalálat a következőre: „diana gabaldon az idegen”Adatok:
 
·        Író: Diana Gabaldon

·        Cím: Az ​idegen

·        Eredeti cím: Outlander

·        Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó

·        Év: 2010 (eredeti angol változat: 1991)

Rövid tartalom: A második világháborúban ápolónőként szolgáló Claire Randall férjével Skóciában utazgat, amikor is egy véletlen folytán a nő röpke kétszáz évet utazik vissza az időben. Claire-nek nemcsak hozzá kell szoknia a körülményekhez és a felföldi klánok életviteléhez, hanem az is hamar kiderül, hogy komoly veszély leselkedik… nem csak őrá.


Pozitívumok: Annyi tény, hogy a regény olvastatta magát. Volt egy-két kifejezetten izgalmas/érdekes rész (házasság, börtön) és tetszett a szereplők őszintesége is. A korabeli beszédstílus is oké volt (a balkezeseket tényleg sutáknak hívták?), és a Skót Felföld kísérteties hangulata (a jelenben) is rendesen átjött.


Képtalálat a következőre: „scotland”Negatívumok: Hát, belőlük aztán akadt bőven. Először is, a regény nagy része unalmas volt. Rengeteg felesleges rész volt, a gondolatmenetet sem mindig értettem és úgy általánosságban alig történt valami (legalább a történet rettenetes hosszához képest). Volt egy-két elem amit szimplán nem tudtam hová tenni (szellem? boszorkányüldözés? vallás csak úgy? ópiumos verekedés?). Amit viszont a legjobban sajnálok, az a Jonathan Randall-féle szál (ami egyébként elég durva!!!) – valahogy abszolút nem illett bele az időutazós sztoriba (bár meg kell hagyni, egy külön könyvként, más stílusban kapós lehetett volna). Ami a lezárást illeti, a vége felé kissé nyomasztóvá vált a könyv (elég keserű szájízzel gondolok rá), a konkrét befejezés pedig hirtelen, annyira viszont nem izgalmas, hogy el akarjam olvasni a következő részt.

Karakterek: Őszintén szólva nem igazán voltam oda Claire-ért, bár idővel kibékültem vele. A másik főszereplőt, Jamie-t viszonylag kedveltem, bár őket abszolút nem tudtam elképzelni együtt – a fiú/férfi(?) elég gyereknek tűnt még nekem + a kémiát sem éreztem köztük. Arról nem is beszélve, hogy hiába andalogtak együtt a rózsaszín ködben, a cselekmény aztán meg sem moccant (lehet, hogy pont miattuk). Randall kapitány legalább érdekes volt, ugyanúgy Geillis is, akin egyszerűen nem tudtam kiigazodni (mindenesetre tartogat meglepetéseket). Rajtuk kívül egyébként megvannak a tipikus jó és rossz karakterek, de annyi volt belőlük, hogy a felének meg sem bírtam jegyezni a nevét.

Képtalálat a következőre: „outlander”
Kedvenc idézet/rész(ek): A heves viták a főszereplők között végre életet vittek a történésekbe (bár a jóból is megárt a sok), úgyhogy talán ezeket szerettem a legjobban. Idézetnek ezt választottam: „… az is lehet, hogy holnaptól felfelé fog esni az eső, nem pedig lefelé. De ez nem jelenti azt, hogy holnap felfordított vödörrel fogom várni a tornácon.”


Sajnálom, hogy ezt kell mondanom, de végre vége. Számomra szerintem ennyi volt az Outlander – bár a sorozatba valószínűleg egyszer belenézek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése