2016. augusztus 25.

Lisa Kleypas - Nem múló varázs (Wallflowers #1)



Bármennyire is izgatottan kezdtem neki a Nem múló varázsnak, sajnos azt kell mondanom, összességében csalódást keltő volt…

Adatok:
 
·        Író: Lisa Kleypas

·        Cím: Nem ​múló varázs

·        Eredeti cím: Again the Magic

·        Kiadó: GABO Kiadó

·        Év: 2016 (eredeti angol változat: 2004)


Rövid tartalom: (a fülszöveg megtévesztő!) Egy nemes lány és egy egyszerű fiú szerelme halálra van ítélve. Nem volt ez másképp az ifjú Aline és McKenna esetében sem. Utóbbinak el kellett hagynia a lány családjának birtokát… ám most visszatért. Ráadásul nem kevesebb céllal, mint bosszút állni gyerekkori szerelmén…


Pozitívumok: Hát… A helyzet az, hogy a főszál helyett csak a mellékszereplőkkel való történteket szerettem, ami egyrészt öröm, hiszen róluk jó volt olvasni, másrészt viszont szomorú, mert a lényeg abszolút nem kötött le. Esetleg pozitívumnak mondanám még az Aline és Adam (a lány legjobb barátja) közti beszélgetéseket, amik mind aranyosak és viccesek voltak; illetve McKenna vallomása is hát… megérintett, na.

 
Negatívumok: Akad bőven. Sok volt az ismételgetés, untam (kit érdekel az öntöde meg a vasúti kocsik biznisze?), abszolút sablon volt a tiltott szerelem (na, nem mintha nem lehetett volna jót kihozni belőle…), illetve a „azért nem vagyok őszinte, mert félek”-elem. A leírások semmitmondóak és személytelenek voltak (értelmük nem volt, nem vitték előre a cselekményt), valamint még maga McKenna bosszúvágya sem jött át (furcsa, ellentmondásos volt).


Karakterek: Először is, Aline kicsit sem volt szimpatikus. Önzőnek tűnt, és valamiért úgy éreztem, hogy csak játszik John-nal (McKenna). Sőt, nem egyszer gondoltam róla, hogy „ez a csaj abszolút ostoba”. Ami McKennát illeti, benne legalább volt élet, még ha maga a karakter visszataszító is volt (egyáltalán nem az a tipikus rosszfiú, akit nem tudsz nem imádni). Ellentmondásos volt, hol szerelmes, hol egy féreg. Na, a mellékszereplők viszont legalább szerettem. Olivia (Aline húga) sokkal szerethetőbb volt, tetszett a gondolkodásmódja. McKenna barátjáért, Gideonért oda voltam (haláli duma, érdekes, rejtélyes, bár a leírások híján néha olyan volt, mintha csak egy szellem lenne). Adam is aranyos volt, ahogy Marcus (Aline-ék bátyja), bár kicsit üres – mondjuk valójában pont úgy, ahogy minden más szereplő is.

 
Kedvenc idézet(ek): „Bár azt nem állítanám, hogy minden nő egyforma, azt viszont bizton mondhatom, hogy a természet mindegyiket ugyanazzal az alapfelszereléssel látta el. Mi teszi annyival kívánatosabbá ezt az egyet a többivel szemben?”

„- Attól tartok, ez csak ürügy, amellyel McKenna leplezi az igazi okot.
- Ami mi lenne?
- Hogy végre meghódítson. (…) Sportember vagyok – mondta a bátyja szárazon. – Életem nagy részében vadásztam és zsákmányt ejtettem… felismerem a vadászt, ha találkozom vele. (…)
- Az élet több, mint hajsza és hódítás, Marcus.
- Egy nőnek talán, de nem egy férfinak.”


Olyan, mintha el lett volna csúsztatta. Az elejét untam, a vége pedig kevés volt (igazán érdekelt volna a jövő). De alapjáraton úgy érzem, nem valószínű, hogy valaha is érdekelne a sorozat folytatása…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése