2016. május 9.

Jojo Moyes - Mielőtt megismertelek (Mielőtt megismertelek #1)



A Mielőtt megismertelek egy gyönyörű szerelmi történet rengeteg mondanivalóval.

Adatok:
 
·        Író: Jojo Moyes

·        Cím: Mielőtt megismertelek

·        Eredeti cím: Me Before You

·        Kiadó: Cartaphilus

·        Év: 2012 (eredeti angol változat: 2012)


Rövid tartalom: Louisa Clark megszokott kis világ egyik napról a másikra összeomlik, amikor elveszíti a munkáját. Mivel semmilyen különösebb képesítése nincs, utolsó lehetőségként egy harmincas férfi gondozója lesz, aki motorbalesetben nyaktól lefelé lebénult. Egy biztos, Lou-nak nem lesz könnyű dolga. Főleg, hogy az a bizonyos Will Traynor hihetetlenül mogorva és távolságtartó... legalábbis először.


Pozitívumok: Nagyon hiteles volt az angol kisváros, a vidéki hangulat; Clarkéknál valahogy olyan szerethető családi légkör uralkodott. Egy egészen más, túlfűtött drámára számítottam, így a fene sem gondolta, hogy ilyen jól fogok szórakozni. A humor és romantika mellett akadtak kifejezetten izgalmas részek, meglepő titkok és fordulatok. Jó volt olvasni arról, ahogy fokozatosan megbízik egymásban Will és Lou; illetve a más szemszögek is sokat dobtak a történeten.


Negatívumok: Elsőre kicsit túl lassan indulónak találtam a cselekményt, elragadóbb sztorit vártam. A sablonok ezreinek sem igazán örültem (megfásult kapcsolat, bunkó férfi, stb.), a nyaralós részt pedig továbbolvastam volna. Ami a befejezést illeti, sokkoló. Ennyit könyvön én még nem sírtam – és egyszerűen nem tudom Willt megérteni. Próbáltam, de sehogy sem ment.


Karakterek: Egyszer csak arra figyeltem fel, hogy hihetetlenül megszerettem mindkét főszereplőt. Lou elmondhatatlanul aranyos, Will cinikus humorát pedig egyszerűen imádtam. Nathan is pozitív figura volt, Partick viszont egy paraszt (sablooon). Tree-vel viszont nem tudtam mit kezdeni. Hol utáltam az önzősége miatt, hol kevésbé.


Kedvenc idézet/rész(ek): Az esküvőt mondanám, mert akkor került igazán közel egymáshoz Lou és Will. Idézetnek olyat választottam, amiben megmutatkozik, milyen egy átlagos szóváltás köztük.
„Grimaszolt.
- Úristen! Ahhoz képest, hogy ez volt a foglalkozása, maga aztán borzalmas teát csinál.
- Csak azért mondja, mert maga az olyan leszbikus teákhoz szokott. Lapsang souchong, herbatea, ilyesmi.
- Leszbikus tea! - csuklott. - Hát jobb, mint ez a padlópucoló szer. Jézusom! Ebben megállna a kanál.”



Nem mondom, nagyot ütött a Mielőtt megismertelek – a filmet viszont nagyon várom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése