2016. március 11.

Lucifer - PILOT



Számomra már nagyon régóta várós volt a Lucifer – eddig csak az előzetest néztem meg olyan hárommilliószor – de most, hogy végre megnéztem a nyitóepizódot, nagyon úgy fest, hatalmas kedvencet fogok avatni!
  
Mondanom sem kell, a Luciferhez hasonló akár természetfeletti, akár csak „sima” nyomozós sorozatok (erről a mostaniról nem merem kijelenteni, hogy krimi) első gyilkossági/elrablási/stb. ügye mindig gyenge szokott lenni. Szerencsére itt, a Luciferben a jelenetek és a párbeszédek saccra 80%-a a humorra ment rá, így mondhatom, hogy az íróknak sikerült kárpótolniuk.

A trailer alapján kicsit féltem a két szereplő közti kémiától (vagy épp annak hiányától), de nagy-nagy örömömre nincsen ezzel semmi gond. Sőt, talán jobb is úgy az adok-kapok, hogy (egyelőre) semmiféle szerelmi szál nincs a két fő karakter között, ezért tényleg csak arról szól minden, hogy ki tudja jobban lecsapni a feldobott labdát (személyes kedvenc) – még nem beszélhetünk csipkelődésről, de a beszólogatás már nagyon megy.

Másik félelmem Lauren German és az általa formált Chloe Decker nyomozó volt. Nem akarok általánosítani, de sajnos a sorozatok egyetlen rendőrnői gyakran rossz irányba mennek el az idő előrehaladtával. Lauren German a Hawaii Five-0-s szerepe után (megint) remek karaktert kapott, Chloe ugyanis nem dől be Lucifer „sármjának” és igenis visszaszól nem kevés szarkazmussal. Végre egy erős jellem, aki az anno topless színészkedésével kissé árnyalni tudja a róla kialakított komoly, szigorú képet. Amikor pedig German összehúzza a szemét, amikor gyanakszik és/vagy gondolkodik, na, azt különösen imádom.

A címszereplőt, Lucifer Morningstart a nyálcsorgatós „akcentusú” brit Tom Ellis alakítja (akiről valamiért a szintén Foxos Sleepy Hollow-sztár Tom Mison jut eszembe). Azt kell, hogy mondjam, ő a TÖKÉLETES Ördög. Csupa nagy betűvel. Először is rohadt jó humora van, hozza a poénokat és viszi a hátán az egész sorozatot. Másrészről viszont ő is egy kifejezetten összetett karakter: odavagyok érte, amikor ravaszul csillog a szeme, de akkor is, amikor szeretetteljes tekintettel néz valakire. Na, most mi lesz? Meglágyul az Ördög? Elég nagy klisé, de ha hasonlóan jó szöveget kap még remélhetőleg nagyon sokáig, nem lesz gond szerintem.

A kettejük közti kémia pedig abban nyilvánul meg, hogy Lucifer varázsereje nem hat Chloe-ra (nagyon meglepődtem), így a férfi automatikusan elkezd iránta érdeklődni – nem (feltétlenül) romantikus/erotikus értelemben. Chloe pedig... Nos, hát kit ne szórakoztatna egy kissé bolond, de nagydumás pasi?

Ami a mellékszereplőket illeti, Kevin Alejandro egyik karakterét már a Golden Boyban is utáltam, itt sem ez fog gondot okozni. Viccet félretéve, a True Blood-os szereplése óta „ismerem”, azóta csak irritáló szerepet kapott. Reméljük, most lesz egyéb potenciál is a Chloe-exférj Dan-ben. (Muszáj megemlítenem még a pszichológusnőt, aki egyszerűen csak őrült. De éppen ezért már most imádom...)

Személyes kedvencem Dan és Chloe közös lánya, Trixie, aki nemcsak cuki, hanem Luciferhez hasonlóan hatalmas dumája van. Szerintem haverjának tekinti a férfit, még akkor is, ha amaz viszont utálja a gyerekeket...

Hogy valami negatívat is mondjak, borzasztóan furcsálltam, hogy Lucifer csak úgy hangoztatja hallhatatlanságát és ördögi kilétét szinte mindenkinek (még akkor is, ha nyilván nem hisznek neki). A másik, aki böki a csőrömet, az a néger angyal. Őszintén remélem, hogy többet meg fogunk még róla tudni, mert aki háborúval fenyeget, és akitől még Lucifer is fél, nem lehet kispályás. Egyelőre viszont sajnos még rengeteg dolog homály...

Összességében? Hihetetlen jól szórakoztam, nagyon sokat nevettem és már most megszerettem a szereplők nagy részét. Apukámmal néztem, akinek szintén tetszett, pedig A szökés óta (kb. két éve néztük) nem tudtam leültetni sorozat elé. Ez azért nagy szó!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése