2016. február 20.

John Green - Papírvárosok



Hatalmas a felhajtás a Papírvárosok körül, így nem volt kérdés, hogy én is elolvasom... Kár volt.


Adatok:
 
·        Író: John Green

·        Cím: Papírvárosok

·        Eredeti cím: Paper Towns

·        Kiadó: GABO Kiadó

·        Év: 2015 (eredeti angol változat: 2008)


Rövid tartalom: Quentin (alias Q) és Margo nem is különbözhetnének. Kiskorukban mégis legjobb barátok voltak, ám az idő haladtával teljesen eltávolodtak egymástól. Margo a legmenőbb lány lett, Q pedig... csak Q. Egy este azonban mégis feléledni látszik kapcsolatuk, amikor is Margo kalandra hívja Quentint. A közösen eltöltött éjszakából nem lesz azonban virágzó barátság ismételten. Margo ugyanis egy szó nélkül eltűnt...


Pozitívumok: Az utazós rész egészen tetszett. És Margo teljes neve. De ennyi. Valójában utólagos magyarázattal lehetett volna érdekes a regény üzenete (vagyis a kétféle, teljesen különböző embertípus közti jellembeli szakadék), ám nekem egyáltalán nem jött át.


Negatívumok: Általában szeretni szoktam a férfi szemszöget, de itt túl elmélkedés, filozofikus volt, ráadásul ez a tudományos okoskodás kicsit sem illett egy 18 éves fiúhoz. Igazából még az izgalmasnak szánt részeket is untam, és nem is értettem ezt a hatalmas felhajtást Margo körül; a verselemezgetéstől pedig azt hittem falnak megyek. Ami a befejezést illeti, egy nagy nulla volt. Semmi lezárás, semmi csattanó, semmi dráma. SEMMI.


Karakterek: Szerintem az volt a legnagyobb gondom a könyvvel, hogy szinte az összes szereplőt utáltam. Q idegesített az erőltetett „humorával”, a szűk látókörével és rögeszméjével, ami/aki ugyebár Margo volt. A csaj maga fura volt (bár néha elgondolkodtató megjegyzésekkel) és felsőbbrendű. Plusz egy hü**e pi**a. Már bocsánat. Mondjuk az utolsó monológja során szimpatikus lett, még ha nem is sikerült megértenem. A Q-Ben-Radar barátságra sincs jobb szó, mint a furcsa – Radar jó fej, Ben kevésbé.


Kedvenc idézet/rész(ek): „Talán pontosan erre volt mindenekfelett szükség: ki kellett derítenem, hogy milyen is volt Margo akkor, amikor éppen nem Margo volt.” – ez egy igazán filozofikus gondolat Quentintől.
„Margo Roth Spiegelman Németország volt. És Nagy-Britannia. Meg az Egyesült Államok. A cári Oroszország. Én… én pedig Svájc vagyok. Csak ülök, terelgetem a birkáimat, és néha jódlizok egyet.” – ez pedig a sziporkázó humorérzékéről tanúskodik...



Azt mondom, kár volt az időmet áldozni rá. És nem is tudom, hogy akarok-e valaha még olvasni John Green-ről...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése