2015. november 20.

Válótársak - PILOT



Bár (magam sem tudom, mivel, de) megfogott a Válótársak, talán több kérdést hagyott bennem a legelső epizód, mint ha egyáltalán el sem kezdtem volna.
 

Hiába, hogy a nover 19-ei premier során az RTL Klub rögtön dupla részt mutatott be, én most csupán az első (nagyjából) 50 percről fogok írni.


Rögtön arcul csap minket egy előre belebegtetett jelenet a jövőből (keretes szerkezet, vagy flashforward – kinek hogy tetszik), de vissza is ugrunk a jelenbe: három különböző (és irigylésre méltó) életet ismerhetünk meg gyönyörű házakkal (igen, még a kétkezi munkás srácnak is menő a lakása).

Magát a cselekményt nem igazán érzem erősnek – bár egy pilot úgyis „csak” bevezetőként szolgál. A kötelező „szálak összefonódása” megvan, válóok is és azért bőven célozgatnak a jövőre is: Joci fotózására aztán kíváncsi vagyok!

Valójában szerintem nincs sok köze a Válótársaknak az unásig ismételt amerikai ideálhoz, de számomra pont, hogy van benne valami magyaros báj, még kicsit szoknom kell a „fényes jeleneteket”; gondolom, a nyári forgatás teszi, hogy a már-már vakít a nappali jelenetek fényereje.

A karakterek már elsőre érdekesnek tűnnek, sok potenciál lehet még bennük (neveket természetesen nem sikerült megjegyeznem). Bálintot hatalmas parasztnak tartom félrelépései miatt, de mégsem tudom állítani, hogy utálom. Tóth Andit, mint mellékszereplőt rögtön kiszúrtam, kár, hogy elkényeztetett kiscsajt kell játszania. Mellette még Scherer Péter feleségét és Joci barátnőjét utálom (szegény totál dinka). Lengyel Tamás hangját viszont imádom – kétség sem fér hozzá, hogy Joci lesz az abszolút favoritom.

Egy-két erőltetett jelenet (ki az, aki a válása közepette kiröhögi a másik szerencsétlen sorstársát, még ha csak kínjában is?) ellenére tetszik a Válótársak, nézni fogom. Attól viszont tartok, amit a csupán 3 főszereplős sorozatból a készítők ki fognak hozni (a mellékszereplők egyelőre zsengék); ötletem sincs, mi lesz a fő koncepció.

Vajon az igényesség, a Válótársak szépen fényelt pasztellszínű világa, a négydimenziós IKEA-katalógus, a gördülékeny, de nem sietős történetszövés megtalálja-e útját a néző szívéhez?” (nlcafe.hu) – Hát, erre én is kíváncsi vagyok...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése