2015. augusztus 13.

Szabó Tibor Benjámin - Az első küldetés (EPIC #1)



Határozottan tetszett a könyv, mégsem vagyok teljesen elégedett... Csak egy kicsi kellett volna!


 
Adatok:
·        Író: Szabó Tibor Benjámin

·        Cím: Epic – Az első küldetés

·        Kiadó: Manó Könyvek Kiadó Kft.

·        Év: 2014


Rövid tartalom: Hat, egymástól különböző jellemű 14 éves kezdi meg tanulmányait a délutáni iskolaként működő RUDI-ban. A fiataloknak nem könnyű kijönniük egymással, de csoportmunkára vannak kényszerítve. Ám ahogy egyre több furcsaság tűnik fel a srácoknak, egyre gyanúsabbá válik az egész iskola; sőt, az is kiderül, hogy az intézetnek komoly céljai vannak velük, a kis csapat szépen összekovácsolódik és egy igazi összetartó bagázzsá kerekedik...


Pozitívumok: Vitt előre a cselekmény, mindig érdekelt, hogy vajon mi következik. Szerencsére nem egy „wtf?”-pillanattal találkoztam.


Negatívumok: Néha az író stílusa kicsit erőltetett. Sokszor éreztem úgy, hogy a szereplők szájába adott mondatok túl tudományosak hozzájuk képest, amikor viszont csak „szimplán”, gyakorlatilag a narrátortól kaptuk az infókat, az tetszett (annak ellenére, hogy nem egyszer szakította meg a történéseket). A könyv első felének cselekménye, fordulatai nagyon jók és érdekesek voltak, de ahogy konkrétan kiderült, hogy mégis mi folyik a RUDI-ban, és megkezdték a gyerekek az igazi nyomozást, a lelkesedésem valahogy alábbhagyott. Túl valószerűtlennek és meseszerűnek éreztem a küldetést; valami olyanra számítottam, mint ami Az internátusban folyik; tehát kiderül, hogy mindenki gonosz, a diákok élete a tét, és valahogy túl kell élniük... Hát, majdnem. Emellett még megemlíteném, hogy nagyon sok kérdés maradt bennem, amire egyáltalán nem kaptam választ (főleg Márkó családja, Alma Peti „múltja”), úgyhogy erősen reménykedem, hogy a folytatás válaszokat tartogat.


Karakterek: Nagyon ritka (egyáltalán van?) az olyan regény, amelyiknek egyik, még a „gonosz” szereplőit sem utáltam; mindenkiben volt valami jó értelemben vett érdekesség. Mindenesetre az Epic legnagyobb erőssége a remekül felépített 6 főszereplő jelleme, bármelyikükkel igazán szívesen találkoznék élőben... mi több... A kedvencem viszont egyértelműen Sádi volt a legelső oldaltól kezdve (igazán meghagyhatta volna az igazi keresztnevét – annyira illett volna hozzá), de Márkó is hamar beférkőzött a favoritjaim közé.


Kedvenc idézet(ek): Nagyon sok vicces idézetet találtam, mégis ez volt az, amin percekig nevettem.
„- Baszki, Márkó...! Ha feleannyira normális lennél velünk, mint a lovaddal, nem utálnálak így!
- Ahhoz kéne még neked minimum két láb meg egy hosszú farok!
- Hát... a lábakat nehezebb megoldani.”



Összességében nagyon élveztem az Epic olvasását, jót szórakoztam rajta, imádtam a srácokat. Minél előbb jöjjön a folytatás!

A moly.hu-n írt kritikámat pedig megtekintheted itt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése