2015. július 19.

True Blood: Finálé (SPOILER!)



Hát ez is eljött. Valaha én imádtam ezt a sorozatot, amikor még az előző évadok nem szegték kedvemet. Na, de mindegy, jöjjön az igazi, utolsó, végleges LEZÁRÓ EPIZÓD.



Mivel úgy tervezem, hogy a finálé közben írt jegyzeteimet alakítom szalonképessé, megtartva a cselekmény említését is, a bejegyzés ERŐSEN SPOILERES lesz. Ha még nem láttad a True Blood befejezését, nem ajánlom a továbbolvasást. Na, de akkor vágjunk bele!


Itt az utolsó rész, de nem igazán fogtam még fel, hogy mindennek vége. Vagy csak még nem érintett meg. Az biztos, hogy ideje már lezárni a sorozatot, a színészek öregszenek, a sztori is (elvileg) lefelé ível, de ilyen jó évadból még néztem volna egy párat. 

Nagyon felkészültem, hogy sírni fogok az utolsó főcímen, de furcsa mód nem „sikerült”. Amúgy annyit azért elvártam volna (ha már ilyen családias a hangulat– legalábbis annak tűnik), hogy minden eddig feltűnt színész nevét felsorolják, vagy ilyesmi. Mindegy.

Maga a sztori: Bill azt akarja, hogy Sookie rajta használja az utolsó fénygömbjét vagy mit, mert ezzel ugye elveszítené minden tündérerejét, és így meg tudna szabadulni a vámpíroktól. De amúgy ha Bill meghal, akkor Sookie mit kezd magával az első és egyetlen igaz szerelme nélkül?

Mekkora szerencsére, hogy Eric oldja a hangulatot, ugyanis kitalálja, hogy meg fogja ölni Mr. Gus-t (alias Sang Min a Hawaii Five-0-ból)), és el akarja lopni a New Blood ötletét. Imádom ezt az „embert”! Még egy kis viking: Eric a háta mögött egy halom Jakusa-hullával, véresen, mozgatja a fejét a tuc-tuc zenére (utólag utánanézve sokan azt mondják,hogy ez az egyetlen értékelhető jelenete a finálénak – sajnos lehet benne igazság). És jön kb. az utolsó vicces mozzanat: az a bolond Sarah Newlin leszbikus vámpír akar lenni...

A haldokló Bill egyébként kitalálta, hogy mindenképp látni akarja Jessicát férjhez menni, és az esküvőbe bele is megy a nagyjából két napja hazaérkezett Hoyt, aki ráadásul még csak nem is emlékszik semmire a csajáról. Nem baj, gyerekek, ez az igaz szerelem – „nem számít”. Jó, jó nem mondom, maga a ceremónia felét végigsírtam. Egyébként sokkal szebb lett volna, ha az egész stáb megjelent volna, csak hát ugye a szereplők felét kinyírták, a maradék meg lelépett... Amúgy szerintem sokkal jobb lett volna, ha a sok lelkizős szöveg helyett rendeztek volna egy hatalmas bulit, és miközben mindenki ünnepel, visszapörgetik az egész True Blood legfontosabb és legemlékezetesebb jeleneteit. Elvégre ennek a sorozatnak olyan hihetetlen hangulata van...! És akkor nem is kellene végigülnünk egy megható, de valójában elég unalmas esküvőt.

Már most nem érzem erősnek a finálét (bár megvan benne a röhögős, a megható és a szomorú rész is), az évaddal viszont határozottan meg vagyok elégedve. Pedig így az utolsó évadra megszerettem Billt. Erre nem most nyírják ki? Eddig például utáltam... Amúgy akkor Sookie Eric mellett köt majd ki? Jó lenne, de elvileg nem lesz már tündér (ha megöli a fényével Billt). Vagy betoppan egy ember? Amúgy úgy képzelem az utolsó perceket, hogy pár évvel később összegyűlnek a még élők: mindenki sokat változott és megtalálta az igazit, a boldogságot. Nyálas, de szerintem illene a sorozathoz. 

Sookie végül nem tudja megölni Billt (már azt hittem, inkább meggyógyítja a fényével). Végül egy darab fával ölik meg együtt. Igazából nem sok részen sírtam eddig: az esküvő, a Daniels atyával lelkiző Sookie (bár inkább a jelenet közbeni saját, belső összefoglalóm miatt), és a mostani(Bill megölése és előzményei). 

És lám: egy évvel később. Eric vezérigazgatóként hirdeti Pammel a New Blood-ot. TUDTAM!!! A epizód végi stáblistából kiderül, hogy a reklám alatt a gépek mögött tényleg az írónő, Charlaine Harris ült!!!!!!!!! 
Három évvel később: valamit nagyon ünnepel Eric és Pam. Csak nem elnökök lettek? (Ja, hogy tőzsde...)

Következő hálaadás: Sookie terhes. Jason a kislányával játszik. Sam is meglátogatja őket a lányával. (Közben: A Fangtasia, alias Kéjvadász nagyban működik, a pincében Saraht tartják fogva, hogy pénzért ihassanak belőle vámpírok. Sarah pedig megőrülni készül, kísérti Steve Newlin) Tényleg mindenki összegyűlt a közös vacsira: Willa (Istenem, mennyivel többet ki lehetett volna hozni ebből a karakterből!), Arlene&Keith(ez a páros is kaphatott volna nagyobb szerepet), Arlene gyerekei, Hoyt&Jessica, Holly gyerekei, Lafayette&James, a nyilvánosan szoptató Nicole... De mégis kicsoda Sookie csávója???? Ja, valami ismeretlen szakállas férfivel van. Végül is nem is kell tudnunk ki ő, mert a lényeg, hogy ember mellett találta meg a boldogságot. Családias, normális ez a jelenet, mintha nem történt volna semmi ez a hülye és bonyolult 7 évad alatt. (Csak hát Eric.... nagyon jók voltak, és lettek volna Sookie-val). És koccint a nép.
Szép vége van, de pont nem ezen sírtam. És nem is végig az epizód alatt, ahogy elterveztem...

Maga a sorozatzárás tényleg nem volt valami nagy szám.... Az biztos, hogy még újra fogom nézni ezt a sorozatot, mert túl sokat köszönhetek neki, túlságosan szerettem és szeretem is, a szereplők is a szívemhez nőttek. Biztosan más szemmel fogok majd nézni egy-kettőre (főleg Jasonre, aki így a végére egyik kedvencem lett), de az is száz százalék, hogy az 5-6. évadot messziről el fogom kerülni....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése