2015. július 6.

Janet Evanovich & Lee Goldberg - A nagy zsákmány (Fox és O'Hare #1)



Bár nem igazán ilyen típusú nyomozós regényre számítottam, a humorának (is) köszönhetően kifejezetten jól szórakoztam A nagy zsákmányon.


 
Adatok:
  
 ·        Író: Janet Evanovich & Lee Goldberg

·        Cím: A nagy zsákmány

·        Eredeti cím: The Heist

·        Kiadó: Maxim Könyvkiadó Kft.

·        Év: 2014 (eredeti angol változat: 2013)


Rövid tartalom: Kate O’Hare FBI ügynök régóta üldözi már a svindlijeiről hírhedté vált Nicolas Foxot, de a férfi mindig kicsúszik a kezei közül. Mikor végre sikerül fülön csípni Nicket, Kate azt hiszi, megnyugodhat. Csakhogy egy váratlan fordulatnak köszönhetően kénytelen összefogni a szélhámossal, hogy közösen hozzák össze az eddigi legnagyobb svindlit. De persze csakis a közjó érdekében...


Pozitívumok: Nagyon nehéz egy könyv előnyeiről írni, hiszen a hibákat mindig könnyebb kiemelni, főleg, ha nagyátlagban véve meg voltam elégedve vele. Mindenesetre a humor nyilván remek, tetszett az, hogy több (egymástól elég messze lévő) helyen játszódott a történet; és igazából az is jól jött ki (hiába, hogy elsőre kicsit meglepett és furcsa volt), hogy nem egy klasszikus krimiről beszélünk, ugyanis itt a két főszereplő nem egy komoly nyomozásba kezd egy nagykutya után. A konkrétum, hogy miről is beszélek pontosan, maradjon meglepetés...


Negatívumok: Néha úgy éreztem, hogy a „pörögni vágyó” eseményeket lelassítják a teljesen felesleges, és tulajdonképpen kissé túlnyújtott leírások (akár táj-, akár személyleírásról van szó). Emellett néha „magától” is lenyugodtak a kedélyek; érthető módon az átkötő részek nem igazán keltették fel az érdeklődésemet. Aminek még nagyon örültem volna, az legalább egy szereplő szemszöge E/1.-ben lett volna.


Karakterek: Annak ellenére, hogy Kate valójában egy hatalmas sablonkarakter (munkamániás nő), nagyon szerethető, karakán és bátor. Ami Nick-et illeti, ő egy tökéletes szélhámos, aki mellesleg még imádnivaló is. Na, ennek a férfinek a trükkjein, ötletein csak úgy ámultam; hihetetlenül okos és ravasz figura... Nem mondanám, hogy a mellékszereplők komolyabban a szívemhez nőttek, talán még Willie-t kedveltem a legjobban közülük.


Kedvenc idézet(ek): Ööö... inkább nem írnám ide őket. Egyébként Nick kétértelmű (néha viszont pont, hogy egyértelmű) célozgatásait, beszólásait választanám.



Nem ájultam el A nagy zsákmány izgalmaitól, de egy igazán érdekes és vicces történetet olvastam. Nagyon is örülök, hogy belevágtam!


A moly.hu-n írt kritikámat pedig megtekintheted itt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése