2015. április 3.

Böszörményi Gyula - Leányrablás Budapesten (Ambrózy báró esetei #1)

Egyrészt, csak jót hallottam a Leányrablás Budapesten-ről; másrészt pedig a könyv borítója valami hihetetlenül tetszik, így nem volt kérdés, hogy előbb-utóbb elolvasom Böszörményi Gyula művét.


Adatok:
·        Író: Böszörményi Gyula


·        Cím: Leányrablás Budapesten


·        Eredeti cím: -


·        Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó


·        Év: 2014


Rövid tartalom: A 17 éves, marosvásárhelyi Hangay Mili 1900 márciusában a fővárosba utazik, hogy megtalálja négy éve, az onnan eltűnt nővérét. Bár a család sosem adta fel a keresést, nyomot egészen idáig nem találtak, ám most egy évekkel ezelőttre dátumozott levelet kapnak Mili nővérétől, Emmától. A makacs és bátor Mili egy kacifántos, gyilkosságokkal tarkított eltűnési ügy közepén találja magát, de szerencsére segítségére lesz a mogorva, de annál jobb detektív Ambrózy Richárd báró.

Pozitívumok: Teljesen biztos, hogy a század eleji Magyarországot Böszörményi nagyon jól leírja, a hangulat tökéletesen adott. Ide sorolnám még a könyv felépítését, ugyanis felváltva olvashatjuk a múlt, azaz Emma eltűnésének eseményeit; illetve a jelent, tehát Mili és Ambrózy báró nyomozását.



Negatívumok: Néha kicsit unalmasnak éreztem az eseményeket, valamint sokszor úgy tűnt, hogy teljesen felesleges köröket futunk. Emellett az én romantikához szokott szívemnek túl érzelemmentes volt a cselekmény – természetesen ezt nem lehet a regény számlájára írni, hiszen mégiscsak egy krimiről beszélünk.

Karakterek: Milit és Ambrózy bárót imádtam, a szóváltásaikat pedig még jobban (igenis ott az a szikra!)... Nyilván megvannak az ügyeletes pozitív és negatív szereplők is – néha túl sok volt belőlük, és belezavarodtam, hogy ki kicsoda (de ez csak pillanatnyi képzavar volt).

Kedvenc idézet(ek): Konkrét idézetet nem találtam; annyira jól olvastatja magát a regény, hogy őszintén nem is foglalkoztam kedvenc mondatok/részek keresésével.
 
Összességében tetszett a könyv, az író pedig olyan kegyetlenül zárta le a cselekményt, hogy a Leányrablás Budapesten folytatását is biztosan el fogom olvasni.

A moly.hu-n írt kritikámat pedig megtekintheted itt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése