2015. január 4.

Richelle Mead - Vámpírakadémia (Vámpírakadémia #1)

Hozzám is eljutott a Vámpírakadémia jó híre, így hát én is elolvastam az említett történetet. Azt tudnám mondani, hogy egészen szerettem.


Adatok:
·        Író: Richelle Mead


·        Cím: Vámpírakadémia


·        Eredeti cím: Vampire Academy


·        Kiadó: Agave könyvek


·        Év: 2009 (eredeti angol változat: 2007)

Rövid tartalom: A vámpíroktól és más hasonló lényektől hemzsegő világban nem lehet az ember biztonságban. Sőt, még a vámpír sem, nemhogy a társadalmuk egyik hercegnője. Éppen ezért Rose testőrként kimenti legjobb barátnőjét, Lissa hercegnőt a Vámpírakadémiából. Csakhogy rájuk találnak, így kénytelenek visszatérni az intézménybe. Bőven van lemaradásuk az elvesztegetett évek miatt (Rose-nak például különórákat kell vennie), újra átlagos diákokká kell válniuk, miközben kiderül, hogy az ellenség nincs is olyan messze...

Pozitívumok: Annak ellenére, hogy nem olyan különleges a Vámpírakadémia története, csak úgy faltam a lapokat! A könyvben egyébként remekül keveredik a természetfeletti, a barátság, a romantika, az akció, és a humor. A lezárás pedig könyvsorozat nyitókötete lévén sokat sejtető, és szerencsére kicsit sem nyálas.

Negatívumok: A sok idegen fogalom az elején bezavart, a háttérvilágot pedig nem találtam túl különlegesnek. Furcsa volt számomra, hogy egy természetfeletti lényekkel teli könyvben ugyanúgy megjelennek a pletykák, mint a való életben; valamint kicsit kedvemet szegte a „kötelező” akció.

Karakterek: Rose valami hatalmas arc, Lissa jellemfejlődésére viszont nem mondanám, hogy pozitív. Dmitrij karaktere pedig... hát, már a legelső oldalaknál felkeltette az érdeklődésemet.

Kedvenc idézet(ek): A mind a két kedvenc idézetem Rose hihetetlen vicces karakterét mutatja be; mind a kettő a férfi főszereplőre utal, de az egyik a regény elején, a másik viszont már a vége felé.
„A férfi vállat vont.
- Lehet, hogy vad és neveletlen, de ha van benne tehetség...
- Vad és neveletlen? – vágtam közbe. – Ki vagy te egyáltalán?  Valami bevándorló szakmunkás?
- Belikov mostantól a hercegnő testőre – válaszolta Kirova. – A hivatalos testőre.
- Olcsó külföldi munkaerőre akarják bízni Lissát?”

„- Te... te cipeltél be engem ide?
- Miután széttörtük a padot, és kiszabadítottuk a lábadat.
Istenem. És erről is lemaradtam. Csak egy vonzóbb dolgot tudok elképzelni annál, hogy Dmitrij a karjában visz valahova: hogy a karjában visz valahova, és nincs rajta ing.”

A Vámpírakadémia kellemes emlékeket hagyott bennem, és bár nem szippantott be, elég rendesen olvastatta magát.

A moly.hu-n írt kritikámat pedig megtekintheted itt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése