2014. augusztus 8.

A bárka - Finálé (SPOILER!)

Már az elejétől fogva imádtam a sorozatot, talán ezért is voltak nagy elvárásaim a befejező epizóddal kapcsolatban. Jelentem, sajnálatos módon csalódtam. És nem csak azért, mert sok helyen sántít a történet...

Hogy mit vártam a giga-mega hosszú záró résztől? Mindenképp happy endet. Mit kaptam? Nos, mindjárt meglátjuk.
Miután megtudunk egy csipetnyi részletet a „jövőből”, visszatérünk a sziget középén lévő házhoz, ahol javában dúl a harc. Piti épp gázálarcban és fegyverrel a kezében közelít a barátaihoz, de természetesen nem lövik le, hiszen a srác egy rágógumit ragaszt a homlokára, így minden kiderül. Meglepően nagy húzás, nem erre számítottam, a lényeg, hogy nem lövik szitává.
Ezután jön az érthetetlen pillanatok sorának első képviselője: a veszélyes lövöldözés közepette pont arról kell beszélgetni, hogy Ainhoa vajon túllépett-e Ulises-en. Igen, ebben a helyzetben szerintem is ez a legfontosabb.
Közben a hajón megpróbálják Buborékba belekényszeríteni Roberto-t, mégpedig Gamboa és Marimar. Utóbbival kapcsolatban például senkit sem érdekel, hogy mégis hogyan került föl a hajóra. Mindegy, kezdődik a tréning.
Ezalatt a házikóba végre megérkezik az elveszett Ulises (máig nem tudjuk hol volt), Cho, Palomares, és a „meleg” Ramiro (neki a szívatásán jót derültem, megint egy kicsit komédia-feelingem volt). Ki tudja honnan, de Ulises vágja a szükséges taktikát, és a kint lévő ellenség helyzetét – nem gond, fogadjuk el.
Jön egy újabb lövöldözés mellett elengedhetetlen párbeszéd: Max és Ulises is harcol Ainhoa szerelméért. Igazán idevágó téma. Bár hamar váltunk, hiszen Montero valamiért eddig eltitkolta Valeria sérülését, de most beavat mindenkit: Max és Ulises elindul a Sarkcsillagra sebészeti felszerelésért.
A hajón eközben zajlik Buborék „kiképzése” (én valamiért azt hittem, hirtelen meg fogják rohanni az emlékek, és visszatér a régi Roberto), és az évad során hirtelen jófiúvá vált Gamboa beszélgetése a lányával, aki mást hisz az apjának (szintén jó húzás a készítőktől). Ennek helyrehozataláért Gamboa feladatot kap: meg kell ölnie Ulisest. Nem baj, nincs ok az aggodalomra, hiszen újabban a fickó kis híján szárnyakat növesztett.
A házból közben elindult Palomares és Ramiro ki Pitiért (egy Cho-val folytatott mártír beszélgetés után), de kit tudja, miért mindhárman kinn maradnak. Na, ennek aztán sok értelme volt. Bent viszont igazán életbevágó szerelmi vallomások következnek – valamiért már meg sem lepődtem.
Ulises és Max szétválnak: utóbbi megy a hajóra, ahol érdekes módon elkerül minden veszélyes helyzetet, és nem kapják el. Menekülés közben véletlenül benyit Buborékhoz és Marimarhoz. Kiderül, hogy mégsem halad olyan jól a Roberto-project. Ulises ugye a parton maradt feltartani a gázmaszkosokat, de csapdába kerül: Gamboa menti meg. Maxot mégiscsak elfogják, a házban rekedteket pedig gránátvetőkkel fenyegetik. A megmentő Buborék, aki igazi Roberto lett, de már számomra is kiderül, hogy ezt csak eljátssza.
Immáron visszatértünk az epizód legelejéhez: Ulisesre fegyvert szegez Gamboa. A fiú utolsó kívánságaként elkéri a Gamboa rádióját, hogy el tudjon köszönni Ainhoa-tól. Szívbemarkoló és megható beszélgetés következik a szerelmesek között, de minek, hiszen Gamboa úgysem fogja lelőni Ulisest.
Buborékot megfenyegeti Estela apja, hogy vagy velük tart a tengeralattjáróra, vagy a gránátvetőkkel mindenkit megöletnek a házban. „Roberto” dönt, de azt, hogy minek tart Alexanderrel, nekünk, nézőknek miért is kellene tudnunk?
A tengerparton Gamboa három (vagy négy?) golyót röpít Ulises mellkasába, de nem aggódom, mert biztos van valami golyóálló mellény a fiún. Amikor aztán szivárgó vérrel a testéből elkezd lebegni a vízen, engem konkrétan totális sokk ért. Hiába a gyönyörű beszéd a haláltusája alatt, egyszerűen képtelen voltam felfogni, hogy egy ilyen véget kreáltak ennek a nagyszerű sorozatnak. Mert A Bárka számomra a rejtélyek, és Mario Casas/Ulises „elegyéből” áll(t).
387 nappal később aztán kocsiban ül Montero kapitány, a felesége, és a kisebbik lánya, valamint Julián, a neje, és a közös gyerekük. Elvileg mindent megtudunk, amit kell – aha, hát nagyon elvileg.
Kiderül, hogy Ainhoa esküvőjére érkeztek. Már láttam magam előtt, ahogy hozzámegy a csajszi Maxhoz, de maradt egy kis szemernyi remény. És igen, Ulises a vőlegény, aki titokzatos módon túlélte a három golyót, de az, hogy mégis hogyan, mit érdekel minket?! Mindegy, a lényeg, hogy él és virul, de semmi esküvői jelenet. Helyette megtudjuk, hogy például Estela és Ramiro a semmiből összejöttek, Max (szerintem személyiségváltás után) minden ok nélkül nevelőapa lett, Vilmát és Pitit pedig szétválasztották az írók. Hiába bírtam a „kínait” is, számomra Piti és Vilma majdnem olyan, mint Ulises és Ainhoa: mintha egymásnak teremtették volna őket.
Mindegy, nem tudunk most ezzel foglalkozni, hiszen földrengés és mágnese zavar következik: eléggé úgy tűnik, hogy minden kezdődik elölről.
Vegyesek az érzelmeim a résszel kapcsolatban, mert nagyon nem ezt vártam. Rengeteg kérdés maradt megválaszolatlanul, nem minden álompár maradt együtt, és nem is gyűlt össze a végére a csapat legalább egy zárókép erejéig. Az utolsó fél perc viszont tetszett, hiszen a sorozathoz illően újabb meglepetés, de azt hiszem, el tudtam volna viselni egy csöpögős esküvőt is.
Összességében, ha arra gondolok, hogy nem csak ezt az évadot zártuk le, hanem az egész sorozatot, akkor ez a búcsú számomra kevés. Nagyon-nagyon kevés.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése